pon: 10:00 - 21:00; Najbliższa niedziela (23.06): niehandlowa en

Spotkanie z ekspertami Miejskiego Rzecznika Konsumentów

Data dodania: 18 listopada 2016

Konsumencie poznaj swoje prawa – przyjdź do punktu konsultacyjnego
Ruszają spotkania z ekspertami Miejskiego Rzecznika Konsumentów w centrach handlowych. W punktach konsultacyjnych warszawiacy uzyskają m.in. informacje na temat praw przysługujących im jako konsumentom, czy też skorzystają z nieodpłatnej porady prawnej w konkretnej sprawie konsumenckiej.
Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów szukającym bezpłatnej pomocy prawnej, a zarazem chcąc umożliwić warszawiakom dotarcie do informacji z zakresu praw konsumentów nie tylko w urzędzie, ale też poza jego murami,  Miejski Rzecznik Konsumentów m.st. Warszawy zaprasza do odwiedzenia punktów konsultacyjnych zorganizowanych w warszawskich centrach handlowych.
Czy można zwrócić zakupiony towar? Jak skutecznie złożyć reklamację wadliwego towaru? Jak zareklamować źle świadczoną usługę i czego się domagać? To przykładowe pytania, na które odpowiedzą eksperci Miejskiego Rzecznika Konsumentów w sobotę, 19 listopada, w godz. 10.00 – 17.00 w Centrum Handlowym Atrium Reduta (punkt konsultacyjny na poziomie 0 – szczegóły w Punkcie Informacyjnym).
Następne spotkanie odbędzie się również w sobotę,  26 listopada, w godz. 10.00 – 17.00 w Centrum Handlowym Promenada (punkt konsultacyjny przy wejściu od strony ul. Nowaka – Jeziorańskiego).
Punkty konsultacyjne Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Centrach Handlowych to element kampanii informacyjnej m.st. Warszawy „Masz Prawo”, która stanowi  kontynuację  działań edukacyjnych rzecznika jednak w nieco innej formule niż dotychczas i dla szerszej grupy odbiorców. Kampania oparta na krótkim haśle i zwracających uwagę projektach graficznych przypomina, jak ważna jest wiedza, która może zapewnić skuteczniejszą ochronę przed ryzykiem i daje możliwość szybkiego rozstrzygania sporów. Pierwsza odsłona kampanii potrwa do końca listopada. Jest prowadzona m.in. za pośrednictwem spotów wyświetlanych w komunikacji miejskiej – metrze, tramwajach, autobusach, Szybkiej Kolei Miejskiej oraz w urzędach dzielnic. Dzięki reklamom w prasie dzielnicowej i ogólnomiejskiej, kampanii radiowej w głównych warszawskich stacjach oraz materiałach udostępnionych w Ośrodkach Sportu i Rekreacji oraz Zakładach Opieki Zdrowotnej przekaz kampanii ma szansę dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.
Już ponad 220 tysięcy mieszkańców skorzystało z pomocy Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie
W latach 2007–2016 z pomocy rzecznika skorzystało 225762 mieszkańców Warszawy, udzielono 200 240 porad, w 15 080 sprawach rzecznik podjęła działania interwencyjne, sporządzono 6 654 opinii prawnych oraz 1 226 pozwów do sądu. Przed sądem rzecznik działa łącznie na rzecz 2 562 konsumentów, w 139 postępowaniach, w tym 6 grupowych.
Na stronie internetowej rzecznika www.konsument.um.warszawa.pl mieszkańcy stolicy mogą zapoznać się z bogatym materiałem na temat praw konsumentów w poszczególnych segmentach rynku.